Wczoraj (środa 22 września) do biłgorajskich policjantów zgłosił się 30-latek z powiatu biłgorajskiego, który padł ofiarą oszustwa. Za pośrednictwem popularnego komunikatora mężczyzna otrzymał prośbę od kolegi o opłacenie zamówienia. Niestety 30-latek przed wygenerowaniem kodów BLIK nie skontaktował się z nim telefonicznie ani osobiście i przesłał dwa wygenerowane kody tracąc 2 000 złotych. Po jakimś mężczyźni nawiązali rozmowę i wtedy znajomy 30 - latka powiedział mu, że ktoś podszył się pod niego i rozsyłał do znajomych prośby o pomoc w dokonaniu płatności kodem BLIK za zamówienie.
Tego samego dnia do policjantów zgłosiła się również 18-latka, która została oszukana podczas internetowej transakcji. Kobieta na jednym z popularnych portali ogłoszeniowych wystawiła na sprzedaż buty. Skontaktowała się z nią osoba zainteresowana kupnem. Rozmawiali przez znany komunikator internetowy. Po "dogadaniu" szczegółów dotyczących transakcji rzekomy kupujący podesłał sprzedającej link, za pośrednictwem którego miała odebrać pieniądze. Po otwarciu linku kobieta została przekierowana na "stronę banku" gdzie podała swój numer PESEL, dane osobowe, numer karty i kod. Po jakimś czasie okazało się, że z jej konta zostały wypłacone pieniądze w kwocie około 600 złotych.
Policjanci poszukują teraz sprawców oszustw i apelują o rozsądek szczególnie podczas internetowych transakcji.
Przypominamy, że proceder oszustw na BLIK staje się co raz bardziej popularny. Oszuści włamują się na konto społecznościowe i podszywają się pod osobę znajomą. Następnie wysyłają wiadomość, że pilnie potrzebują finansowego wsparcia obiecując oczywiście zwrot pieniędzy. Proponują łatwy sposób przelania wskazanej kwoty - wystarczy zalogować się do swojego banku i w aplikacji wygenerować kod do płatności telefonem i przesłać go podszywającemu się pod "znajomego" oszustowi. Przekazany kod wystarczy, aby natychmiast wypłacić pieniądze z bankomatu.
Przypominamy - w przypadku otrzymania prośby o pożyczkę nie należy działać pochopnie. Przed podjęciem ostatecznej decyzji zawsze należy sprawdzić czy osoba, która do nas napisała rzeczywiście potrzebuje pomocy. Najlepiej jest do niej po prostu zadzwonić. Pamiętajmy, że nie należy nikomu udostępniać danych do logowania na konta bankowe, jak również przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych i absolutnie nie otwierać podesłanych nam przez nieznajomych linków, które rzekomo mają służyć do transakcji pieniężnych.