1. Jak organizować kursy językowe w firmie?
2. Szkolenia językowe dla firm - co jest najważniejsze?
3. Monitorowanie skuteczności
Szkolenia językowe dla firm to cała gama możliwości, spośród których największą popularnością z pewnością cieszą się kursy języka angielskiego dla klientów biznesowych. Skąd taki właśnie wybór? Język angielski jest uniwersalnym wyborem. Sprawdza się nie tylko w międzynarodowych korporacjach, ale również na poziomie codziennej obsługi klienta w pozostałych firmach.
Jak organizować kursy językowe w firmie?
Na rynku szkoleń językowych znajdziesz wiele możliwości nauki języka, spośród których często trudno wybrać najlepszą. Czym się kierować? Wiele porad uzyskasz już od samej szkoły organizującej kurs. Przykładowo: na stronie multilingua.edu.pl znajduje się informacja, że praca zawsze rozpoczyna się od audytu językowego. W ten sposób weryfikowane są umiejętności językowe zespołu, ale także sprawdzane codzienne wykorzystanie języka obcego w pracy. Taka diagnoza pozwala ustalić priorytety, określić, jaki zakres tematyczny będzie miał kurs angielskiego i na jakim poziomie trzeba go rozpocząć.
Pracowników na grupy można podzielić nie tylko według poziomu zaawansowania, ale także na podstawie wykonywanych zadań czy działu, w którym są zatrudnieni. Możesz także uporządkować harmonogramy swoich pracowników, by nie odrywać całego zespołu od obowiązków w tym samym czasie. Całą tą organizacją może zająć się szkoła. Dostępne są także kursy indywidualne, na przykład dla przedstawicieli zarządu lub kadry kierowniczej o specyficznych zadaniach, oraz nauka online.
Szkolenia językowe dla firm - co jest najważniejsze?
Przygotowanie kursu od strony czysto organizacyjnej to jedno, ale jak sprawić, aby efekty nauki były zadowalające z punktu widzenia pracownika i korzystne dla samej firmy? Wiele zależy od tego, jak będą wyglądały lekcje. Najczęściej pracownicy uczą się w małych grupach, w których nacisk położony jest na praktyczne zastosowanie języka i łatwość komunikacji. Bardzo dużą przewagę nad innymi zajęciami może dać zaangażowanie odpowiednich lektorów - native speakerów, czyli nauczycieli, dla których język angielski jest ojczystym.
Jeśli kursy angielskiego mają przydać się w pracy, osoba prowadząca powinna znać słownictwo branżowe, szczególnie gdy jest ono specyficzne. Te zasady obejmują lekcje językowe dla firm działających w branży prawnej, finansowej czy medycznej. Wówczas program nie trzyma się żadnego podręcznika. Korzysta się z materiałów dostosowanych do potrzeb, a czasem nawet z przykładów służbowych maili i prezentacji.
Monitorowanie skuteczności
Efekty nauki muszą być mierzalne w określonym czasie - taka weryfikacja również leży w kompetencjach podmiotu prowadzącego zajęcia. Najczęściej szkoła językowa przygotowuje raporty, które dotyczą nie tylko wzrostu umiejętności, ale również frekwencji i poziomu zadowolenia. Obserwacje pozwalają śledzić postępy poszczególnych osób oraz optymalizować program nauczania w taki sposób, by spełnić założone cele.