W pierwszym etapie uczennica przygotowała pracę na temat: "Kiedy nie jesteśmy już w stanie zmienić sytuacji, jesteśmy zmuszeni do zmiany siebie - Viktor Frankl. Logoterapia - czyli odnalezienie sensu swojego życia" i zakwalifikowała się do kolejnej części konkursu. Drugim etapem była indywidualna rozmowa Komisji konkursowej z uczestnikami na temat przygotowanej przez nich pracy, a także ocena predyspozycji kandydatów na studia psychologiczne. Aleksandra pomyślnie przeszła eliminacje konkursowe i uzyskała wymarzony indeks.
Uczennica zapytana, co sądzi o swoim osiągnięciu, odpowiedziała: "Nie spodziewałam się, że zainteresowanie psychologią rozwinie się do takiego stopnia. To jest mój największy sukces i niezwykle ważne doświadczenie. Nie tylko zdobyłam indeks, ale również bardziej poznałam siebie! Ten konkurs wiele mnie nauczył. Rozwinęłam swoje zainteresowania i zrozumiałam, że wszystkie momenty ludzkiego życia są wartościowe, nie tylko piękne i radosne chwile. Trudne doświadczenia również mogą być początkiem czegoś nowego i dobrego. Uważam, że życie naprawdę można pokochać. Warto też zaakceptować siebie takim, jakim się jest. Podkreślanie tych wartości jest dla mnie głównym celem. Dziękuję wszystkim, którzy podczas tej przygody byli razem ze mną i mnie wspierali."
Zachęcamy wszystkich uczniów klas trzecich i czwartych zainteresowanych wiedzą psychologiczną do udziału w kolejnej edycji konkursu w przyszłym roku szkolnym.
Opiekunem uczennicy jest Anna Bodys.