Wersja mobilna     +   Dodaj wydarzenie    Dodaj aktualność    Dodaj galerię    Zgłoś temat    Dodaj ogłoszenie    Dodaj ofertę  
Przeczytaj:
Rozmiar tekstu:
AAA
KRAJ Artykuł sponsorowany
2022.10.07 19:15

Korzyści płynące z marketingu szeptanego

Nic tak nie napędza handlu, jak dobra reklama. I nie zawsze chodzi o profesjonalne reklamy, emitowane w mediach, a raczej o to, co o danej marce można usłyszeć w sieci. Marketing szeptany (po angielsku buzz marketing) to doskonała forma promocji i zaistnienia w internetowym świecie. Na czym polega? Czy faktycznie jest ważne to, że mówią, a nie to, ja mówią?
Korzyści płynące z marketingu szeptanego
Korzyści płynące z marketingu szeptanego

Marketing szeptany - co to jest?

Marketing szeptany, zwany również whisper marketing, word of mouth marketing uważany jest obecnie za jedną z najskuteczniejszych form reklamy. Ma na celu nagłośnić daną markę, usługę lub produkt, sprawić, że stanie się zauważana i rozpoznawalna. Celem tej formy promocji jest tworzenie pozytywnego RP, wytworzenie rozmów o produkcie lub usłudze, wywołanie miłych reakcji klientów, zachęcenie do udziału w dyskusjach na temat marki. Marketing plotki ma również generować organiczny ruch na stronie internetowej oraz umieszczać linki na potrzeby SEO. Marketing szeptany w sieci powinien być jak najbardziej naturalny, ma skłaniać do dyskusji na temat danego produktu czy usługi. Wielu potencjalnych klientów przed zakupem danej rzeczy, szuka opinii w sieci. I tu właśnie sprawdza się buzz marketing. Pozytywne opinie Google skłaniają do zakupów dużo lepiej niż typowe, płatne reklamy. Marketing plotki może być używany w opiniach o sklepie internetowym, komentarzach w portalach społecznościowych, wypowiedziach na forach i blogach tematycznych.

Jakie są rodzaje marketingu szeptanego?

Występują różne formy marketingu szeptanego w sieci. Główne z nich to:

  • Evangelist marketing - polega na tworzeniu grup, forów czy kont, które mają skupiać fanów danej marki. Celem tej formy jest przywiązanie klientów do marki czy produkt;
  • Trendsetting - w tej formie produkt zachwala znana osoba, celebryta. Klienci chętnie sięgają po produkty używane przez znane osoby, a marka staje się coraz bardziej rozpoznawalna;
  • Community marketing - ta forma marketingu szeptanego skierowana jest do określonych grup, ma wąski zakres tematyczny;
  • Brand blogging - skupia się na szczegółowym blogowaniu i publikowaniu wpisów dotyczących jednej marki;
  • Cause marketing - polega na okazywaniu wsparcia różnym inicjatywom. A takie wsparcie świetnie wspomaga reklamę i czyni markę rozpoznawalną;
  • Product seeding - w tej formie dużą rolę pełnią youtuberzy i blogerzy, którzy na swoich kanałach wspominają o danych produktach i namawiają do ich stosowania;
  • Casual marketing - w tej formie kampania powinna towarzyszyć innej inicjatywie, musi dyskretnie, mało nachalnie zachęcać do zakupów. Są to np. konkursy w social mediach czy programy lojalnościowe marek.

W Polsce działają firmy, które należą do międzynarodowego stowarzyszenia marketingu szeptanego WOMMA, czyli Word of Mouth Marketing Association. Zajmują się kształtowaniem narzędzi oraz etycznych działań, zgodnych ze światowymi standardami marketingowymi w whisper marketingu.

Korzyści płynące z marketingu szeptanego

Dobrze prowadzony buzz marketing może przynieść ogromne korzyści. Jego celem jest stworzenie pozytywnego wizerunku marki, zyskanie wiarygodności i zdobycie większego zainteresowania. Celem marketingu szeptanego jest również rozprzestrzenienie informacji o promocjach, wzrost ruchu na stronie, a co za tym idzie większy zysk. Dużym plusem tej formy reklamy są niskie nakłady finansowe, a także możliwość dotarcia do sporej grupy użytkowników w jednym czasie.

Korzystając z tej formy, można stworzyć długofalowej relacje z klientami, zwiększyć konwersacje poprzez przekierowanie na stronę. O wszystkie działanie można dbać jedna osoba wyszkolona osoba, działanie wymagają stosunkowo niewielkiego nakładu pracy, a dostęp do forów czy portali nic nie kosztuje. W internecie działają firmy, zajmujące się tą formą promocji. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę "opinie google kup", a pojawi się wiele ofert. Aby marketing szeptany był wiarygodny, trzeba zadbać o jak najbardziej autentyczne opinie, unikać pisania o samych zaletach, a raczej skupiać się na dyskusji, porównywaniach, komentarzach. Buzz marketing można zastosować w każdej branży, nadaje się do promocji niemal każdego produkty i usługi.

Marketing szeptany może być również wykorzystywany w pozycjonowaniu. Dzięki dużej liczbie odnośników do strony wzrasta widoczność Google. Trzeba jednak wiedzieć, że źle prowadzony może przynieść sporo szkody. Nieudolnie prowadzony buzz marketing może spowodować, że firma zostanie odebrana jako nieuczciwa, a prowadzone działania, zamiast przyciągnąć, odstraszą potencjalnych konsumentów.

Dobrze prowadzone działania związane z buzz marketingiem mogą znacząco poprawić ruch na stronie i zwiększyć grono klientów. Warto z nich korzystać, ale należy pamiętać, aby nie skupiać się tylko na samych pochwałach, a raczej dążyć do neutralności.

Opiniotwórcy

Adres firmy:
Al. Księcia Józefa Poniatowskiego 1, 03-901 Warszawa

Telefon:
+48 729 851 133

Strona WWW:
https://opiniotworcy.com.pl/

Red.
REKLAMA
Oceń:
0 głosów
Red. dodany
 
Odsłon: 1303
Dodaj zdjęcie

Waszym zdaniem (0)

Podaj login i hasło:
Login:
Hasło:
Skomentuj na forum:
Zarejestruj się
Jesteś już zarejestrowany na bilgorajska.pl? Zaloguj się
Imie lub nazwa:
Treść komentarza:
Przepisz niebieski tekst z obrazka wyżej:
Brak wpisów, Twój komentarz może byc pierwszy.
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu bilgorajska.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
reklama
reklama
REKLAMA
REKLAMA

Najpopularniejsze

REKLAMA
REKLAMA
21 czerwca 2024 Region
Zmiany personalne w parafiach [LISTA]
W piątek 21 czerwca biskup Marian Rojek ogłosił decyzje personalne dotyczące kapłanów diecezji zamojsko-lubaczowskiej. W jakich parafiach będą zmiany?
w piątek, godzina 07:48 Józefów
Nowa stawka za wywóz ścieków
w piątek, godzina 08:46 Obsza
Największy piknik wojskowy w regionie już w tę sobotę
w sobotę, godzina 16:12 Kolarstwo
Tour de Pologne Women na drogach powiatu
W dniach 28-30 czerwca na terenie województwa lubelskiego odbywa się druga edycja Tour de Pologne Women. W sobotę 29 czerwca uczestniczki wyścigu przejechały przez powiat biłgorajski.
w niedzielę, godzina 09:05 Powiat
Pięć miejscowości bez prądu, w tym Tarnogród i Józefów
22 czerwca 2024 Powiat
Alert trzeciego stopnia dla powiatu
22 czerwca 2024 Biłgoraj
30-lecie BARR S.A.
Od 30 lat Biłgorajska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. wspiera przedsiębiorców z terenu miasta i okolic. Jubileusz spółki, z udziałem akcjonariuszy, przedstawicieli władz państwowych i samorządowych oraz przedsiębiorców, zorganizowano w sobotę 22 czerwca w Biłgorajskim Centrum Kultury.
w sobotę, godzina 18:08 Czernięcin Główny
Strażacki jubileusz
w niedzielę, godzina 20:08 Tarnogród
100 lat muzyki dętej w Tarnogrodzie
w czwartek, godzina 20:55 Biłgoraj
Powiat zakończył rok z deficytem, ale pozyskał 58,8 mln zł na inwestycje
W czwartek 27 czerwca odbyła się najważniejsza w całym roku sesja Rady Powiatu Biłgorajskiego. Podczas obrad radni głosowali nad wotum zaufania i absolutorium dla Zarządu Powiatu. Jakie decyzje podjęli?
we wtorek, godzina 10:30 Żelebsko
Powrót legendy na festiwalu w Żelebsku
w niedzielę, godzina 21:04 Biłgoraj
Pieszo do Krasnobrodu
w sobotę, godzina 10:47 Biłgoraj
Konkurs na dyrektora "Piątki" rozstrzygnięty
W maju władze Biłgoraja ogłosiły konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej nr 5 im. Księdza Jana Twardowskiego. Postępowanie zostało już rozstrzygnięte. Kto będzie zarządzać placówką przez najbliższe pięć lat?
w piątek, godzina 10:42 Biłgoraj
Nielegalny salon gier zlikwidowany
w czwartek, godzina 08:12 Księżpol
Stanowiska dyrektorów powierzone
24 czerwca 2024 Obsza
Jest przetarg na drogę, która skróci podróż na Podkarpacie
Na tę inwestycję mieszkańcy gmin Obsza w województwie lubelskim i Stary Dzików na Podkarpaciu czekali wiele lat. Ich oczekiwania powinny się spełnić za 1,5 roku. Wtedy powstanie droga, łącząca obydwie gminy i województwa. Gmina Obsza właśnie ogłosiła przetarg na realizację tego zadania, na które ma przyznane dofinansowanie z ósmej edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych "Polski Ład".
w piątek, godzina 09:34 Księżpol
Osobówka w płomieniach
w niedzielę, godzina 18:59 Aleksandrów
Aleksandrów pamięta o ofiarach wysiedleń
w piątek, godzina 09:45 Biłgoraj
Nie żyje prokurator Marek Głowala
W środę 26 czerwca zmarł prokurator Marek Głowala - prokurator Prokuratury Rejonowej w Biłgoraju. W latach 2016-2019 kierował tą jednostką jako prokurator rejonowy.
w sobotę, godzina 10:57 Józefów
Trzecie spotkanie kapel im. Jana Różańskiego
w czwartek, godzina 14:36 Powiat
Tour de Pologne Women na drogach powiatu. W sobotę będą utrudnienia
 
telRedakcja telefon

533 188 100

alarmSkrzynka alarmowa

alert@bilgorajska.pl

emailRedakcja e-mail

redakcja@bilgorajska.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone bilgorajska.pl Projekt graficzny CePixel wykonanie eball hosting home.pl